۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

آغاز بارش برف از امروز در اردبیل

آغاز بارش برف از امروز در اردبیل

اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارش برف از امروز آغاز شده و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز بارش سنگین برف و کولاک شدید برف بر اثر وزش باد در سطح اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارش برف از امروز آغاز شده و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و بیشتر مناطق مرکزی، شهرستان گرمی و بخش‌هایی از شهرستان خلخال تحت تأثیر این سامانه خواهد بود.

وی به صدور هشدارهای سطح نارنجی شماره ۷۰ و سطح قرمز شماره ۱ برای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بسته شدن برخی از راه‌های ارتباطی روستاها و جاده‌های فرعی، اختلال در تردد شهری و برون شهری به دلیل انباشت برف، کاهش دید بر اثر کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی، تداوم یخبندان و اختلال در عملیات‌های پروازی فرودگاه اردبیل دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان اردبیل بیان کرد: حفاظت از جان و مال مردم در برابر مخاطرات جوی هدف و مأموریت سازمان هواشناسی کشور است که در این راستا از تمامی مردم تقاضا داریم نسبت به هشدارهای هواشناسی حساس بوده و با انجام اقدامات به موقع و توجه به توصیه‌های هواشناسی، خسارات حوادث و مخاطرات جوی را کاهش دهند.

کوهی به تداوم جو ناپایدار تا روز دوشنبه در سطح اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: با خروج این سامانه از ظهر دوشنبه تا پایان هفته افزایش نسبی دما در جاده‌ها با کولاک برف را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش‌بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

کد خبر 5993285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha